lördag 20 juni 2009

Kan ditt parti garantera att vår demokrati och frihet inte kränks???

fter att jag haft ett antal s.k. verbala attacker på mig för att jag är piratpartist och folk börjar känna till det så tröttnade jag.
Tröttnade på att bli anklagad för att vara tjuv, fildelaridiot, ta pengar från arbetande artister mm mm.

Vid ett tillfälle stog jag och samtalade med en sosse och moderat som verkligen "öste på".
Jag lät dom få utlopp för sin frustration över mig och när den värtsa adrenalinen hade lagt sig sa jag, kan ditt parti garantera att vår demokrati och frihet inte kränks?

Svaret blev : - så kan man ju inte säga.

Jo, det kan man...det är den enda frågan jag behövde ge dom för att åskådliggöra vad vi Pirater sysslar med.
Dom kunde inte garantera det så då gick jag därifrån.
Deras oförmåga att ge mig ett ja eller nej fick mig att gå därifrån med orden :-jag ska å och prata med andra som vet vad deras parti vill.
Ibland behöver det inte vara svårare än så.

frid


1 kommentar:

  1. Hahaha! Man upphör aldrig att förvånas över sosse-moderaterna och moderat-sossarna!

    SvaraRadera